Speakerinfo 20222022-06-23T08:38:49+01:00
Logo Service Space white blue

everything you need to know as a speaker for Service Space

September 27th, 2022 – 9 – 6 – Expedithalle, 1010 Wien

EXPEDITHALLE

Die ehemalige Auslieferungshalle der Anker Brotfabrik bietet uns ab 2022 den passenden Ort für Neuigkeiten und Austausch.

Adresse: 1100 Wien, Absberggasse 27

Wir empfehlen die öffentliche Anreise. Für Teilnehmer:innen, die nur mit dem Auto anreisen können – bitte beachten Sie, es gibt nur wenige, kostenpflichtige Parkplätze.

© Alexander Bernold

general FAQ
FAQ program
FAQ location

general information

Get together für Speaker und Partner2022-06-23T08:37:45+01:00

Get together für Speaker und Partner

Auch 2022 organisieren wir wieder ein Get together für alle Speaker und Partner zum gegenseitigen Kennenlernen. Bitte geben Sie uns bis spätestens Montag, 19. September 2022 Bescheid, ob Sie bzw. wer dabei sein wird.

Datum und Uhrzeit: Montag, 26. September 2022 ab 18 Uhr
Ort: Novotel Wien Hauptbahnhof

In 2022 again we will organize a get together for all speakers and partners to get to know each other. Please let us know by Monday, September 19, 2022 whether you will be there.

Date and Time: September, 26 from 6 p.m.
Location: Novotel Wien Hauptbahnhof

program and program booklet

Vortrag / Presentation2022-05-23T08:32:17+01:00

Präsentation/presentation

Werden in Ihrem Vortrag Präsentationsfolien verwendet? Wir brauchen diese bis spätestens 20. September 2022, damit wir prüfen können, ob sie auf unserem Laptop fehlerfrei funktionieren. Wir arbeiten pro Raum mit einem einzigen Vortragslaptop, auf dem alle Präsentationen gespeichert werden.

Bitte um Information, falls wir die Präsentationsfolien NICHT an die Teilnehmer weitergeben dürfen. Ansonsten speichern wir die Präsentation in einem Cloud Ordner und geben den Link nach der Veranstaltung an die Teilnehmer:innen weiter.

Are presentation slides used in your lecture? We need these by September 20, 2022 at the latest so that we can check whether they work correctly on our laptop. We are working with a single presentation laptop per room on which all presentations are saved.

Please provide information if we are NOT allowed to pass on the presentation slides to the participants. Otherwise, we save the presentation in a cloud folder and send the link to the audience after the conference.

Location

Hotel2022-05-23T08:32:01+01:00

Hotel / where are you staying

We have an agreement with the Novotel Wien Hauptbahnhof for rooms.

The hotel is about 15-20 minutes away from the Expedithalle and the PRE workshops will also take place there.

We will book your room and cover the cost for your agreed stay.

If you like to extend your stay to the weekend before and/or bring your partner please reach out to us. Cost for extended stay and/or partner is on you but we are able to give you the agreed rates for the rooms.

for your information:

single room: EUR 139,- per night/person, including breakfast

double room: EUR 158,- per night/person, including breakfast

Anreise / getting there2022-05-23T08:32:07+01:00

Anreise / getting there

Bitte seien Sie mind. 1 Stunde vor Ihrem Vortrag in der Eventlocation. Ihre 1. Ansprechpartnerin ist Manuela Friedl als Eventcoordinator bzw. das ganze ITSM Partner Team (erkennbar an den orangen Namensschildern).

Sie erhalten von uns ein Namensschild und eine Konferenztasche. Falls Sie etwas zusätzlich benötigen, informieren Sie uns bitte vorab. Essen und Getränke sind den ganzen Tag über verfügbar.

Falls Sie aus dem Ausland anreisen, geben Sie uns bitte bekannt, ob wir die Reise für Sie organisieren sollen oder Sie das selbst übernehmen. Bitte schicken Sie uns Präsentationsfolien bis spätestens 20. September 2022 (sh. auch FAQ Presentation).

Die Anreise zur Eventlocation ist am einfachsten mit der Straßenbahn “D”, für Autofahrer gibt es wenige, kostenpflichtige Parkplätze auf der Straße.

Please be at the event location at least 1 hour before your presentation. Your first point of contact is Manuela Friedl as event coordinator or the entire ITSM partner team (recognizable by the orange name tags).

You will receive a name tag and a conference bag from us. If you need something else, please let us know in advance. Food and drinks are provided throughout the whole day.

If you are arriving from abroad, please let us know whether we should organize the trip for you or you like to do it yourself. Please send us presentation slides by September 20, 2022 at the latest (see also FAQ Presentation).

The easiest way to get to the event location is by tram “D”, there is (only a few) paid parking for drivers.

Titel

Nach oben